четвер, 5 березня 2015 р.

Порожній тюбик з-під пасти

                                                                 Сьогодні новий день
    Збита ситуація: досягла мети- робота нібито завершена - а що далі? А далі купа нових мет, які відкладалися, бо активно досягалася "найметніша" мета...
   Учитель МАЄ (нащось) атестуватися! Атестуюся... Вибрала своє "треба" - надрукувати навчально-методичний посібник "Синтаксис складного речення".
  Відкладала роботу до січня 2015, бо певна була, що основне уже напрацьовано: презентації до зазначеної теми назбирані - їх лише трохи підредагувати, і посібник готовий!
 Ага. Ага? Ага= та де там!!! Довелося 2 місяці ЦІКАВО, НАПРУЖЕНО, КАРДИНАЛЬНО, НЕДОСПАНО попрацювати - переробляла, викидала, додавала, вигадувала, адаптовувала, сумнівалася, плакала, розчаровувалася, іронізувала, обурювалася, дивувалася, сподівалася, нервувалася - витворила!!! Недосконало, але з почуттями... Не стільки науково,скільки пізнавально... Не зовсім системно, але барвисто...  Сподіваюся, хоч комусь цікаво.
   У чому суть? Мова  йде про спільну роботу вчителя та учнів старших класів.
  За підсумками повторення зазначеної граматичної теми учні 11-х ( 7-их гімназійних) класів отримують звичне на сьогодні завдання створити мультимедійну презентацію зі  6-10 слайдів. Здавалось би, у чім сенс, якщо Інтернет люб’язно надає послуги і щодо теорії , і щодо готовеньких прикладів? А ні, не так усе просто, позаяк обов'язковою умовою щодо ілюстративного наповнення було і залишається використання так званої лексичної теми, вибір якої абсолютно довільний , часто несподіваний, інколи малоприйнятний, зрідка “легкодоступний”,  однак  не обмежується жодним із чинників, окрім морального.    
  Інтернет-контент використано виключно з освітньою метою.  
  Дещо надмірна кількість і строкатість тематичних зображень та анімаційних елементів є виявом індивідуальності кожного з авторів і виправдовується додатковою можливістю доповнити й урізноманітнити завдання.
  Навчально-методичний посібник «Синтаксис складного речення», окрім друкованого варіанту, містить додаток-диск із готовими презентаціями і  може використовуватися як унаочнення до подання нової теми чи рефлексії на уроках синтаксису в 9 класі, як дидактичний та роздавальний матеріал в 11 класі, як основа для домашніх завдань чи зразок для тематичної атестації або додаткової творчої роботи.
"Синтаксис..." - наслідок зосередженої творчості, напівнаукової діяльності, делікатної критики, безоплатної допомоги! 
  Учора везла "результат"=посібник до ... місця призначення, жила думкою "віддати і забути"! 
  Віддала! Швидко, аж зашвидко!  І посібник, і почуття, й емоції, і сили, і душу - витисла останні краплини... пасти з тюбика. Додому повернулася... порожня! Забула...ся.
 Сьогодні згадала...ся. І повернулася до... хатніх проблемочок, до спілкування з рідними і друзями, до телевізора і соцмереж, до війни з весною, до молитви і планів на... сьогодні  - до життя!
  


Немає коментарів: